lauantai 2. heinäkuuta 2016

Q&A -Iitu-

Laitoin kuvan meidän instagramtilille, johon käskin laittaa kysymyksiä koskien mua ja Iitua. Kysymyksiä tuli mukavasti, joten nyt vastailen niihin. Meidän instagramtili on @team_icelandichorse jos ei joku vielä tiennyt.

Nyt niihin kysymyksiin ja vastauksiin:

1. Mikä on sun ja Iitun paras muisto?
- Hmm.. Ehkäpä ekat kerrat kun laukkasin Iitulla maastossa tai ylipäätän kaikki ilman satulaa maastot. Myös Sirpan valmennus oli kiva muisto, koska olihan se kuitenkin mun ensimmäinen issikkavalmennus.

2. Hyvät ja huonot puolet Iitussa?
-  Huonoja puolia ei oikeastaan ole. Hyviä puolia on se, että Iitu on energinen ja paras mahdollinen opettamaan mua issikoiden parissa. 

3. Ootteko koskaan Iitun kanssa kisanneet tai haluaisitteko kisata?
- En ole kisannut Iitulla, mutta olihan se hauska kokemus.

4.  Missä luokissa olen kisannut/kisaisin Iitulla?
- En ole siis kisannut ja en tiedä missä luokissa kisaisin jos kisaisin.

5. Olenko ollut koskaan Iitun kanssa uimassa?
- En ole ollut, mutta haluaisin :)

6. Millainen Iitu on ratsastaa ja onko sillä hyvät liikkeet.
- Iitu on kiva ratsastaa. Välillä sillä on kylläkin niitä ärsyttäviäkin päiviä jolloin heppa vaan temppuilee. Näitä on onneksi harvoin. Samalla Iitu on myös haastava ratsastaa, koska se huijaa mua aina välillä ihan kuusnolla. Liikkeistä en oikein osaa sanoa. Voishan ne aina paremmat olla, mutta kelpaa mulle :D

7. Onko Iitulla ns. vaikeampaa suuntaa kentällä?
- Kyllä on. Oikea kierros on Iitulle helpompi ja vasen vaikeampi.

8. Parasta Iitussa?
- Hhmm. Luultavasti sen luonne.

9.  Onko Iitu tehnyt mitään pahaa esim. karannut?
- Sinä aikana kun mä olen Iitua ratsastanut se ei ole koskaan  karannut. Pahin asia mitä se on yrittänyt tehdä on se, kun se ihan alkuaikoina yritti potkasta käytävällä ohittavaa hevosta. Nykyään se ei ole tehnyt sitä.

10. Ootko koskaan hypännyt Iitulla?
- En ole. Iitulla ei voi hypätä, koska sen etujalat ei kestä sitä.

11. Kuinka kauan Iitu on ollut minulla?
-  Iitu tuli mulle ylläpitoon 16.11.2015 eli nyt melkein 8 kuukautta. Tuo kuva on ensimmäisiltä päiviltä, kun Iitu tuli mulle.

 

12. Haluaisitko Iitun sun omistukseen?
- Miksipäs en haluaisi. Olisihan se ihan super kivaa! 

13. Onko Iitu kiltti?
-  Ainakin mun mielestä Iitu on kiltti.

14. Kuinka kauan oot ratsastanut Iitulla?
- Saman verran kuin se on ollut mulla eli melkein 8 kuukautta.


15. Minkä ikäinen Iitu on?
- Iitu on 2001 syntynyt eli 15-vuotias.

16. Minlä rotuinen Iitu on?
- Taisin mainita sen jo alussa, mutta Iitu on islanninhevonen.

17. Noloin tilanne mitä teille on ikinä tapahtunut?
- Nyt just ei tule mieleen mitään noloa tilannetta.

18. Onko Iitu 4 vai 5 käyntinen?
- Iitu on viisikäyntinen.

Tässä oli nyt tämä Q&A. Toivottavasti tykkäätte. Jos jäi jotain kysymyksiä liittyen muhun ja Iituun niin kysykää ihmeessä. Ensimmäinen kuva on Sirpan valmennuksesta ja loput on pitkin poikin tätä 8 kuukautta otettuja. Enimmäkseen kylläkin keväältä ja talvelta. -A




4 kommenttia:

  1. Kuinka korkea iitu on?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valitettavasti tähän en osaa vastata tarkkaa korkeutta, mutta varmaankin noin 125cm. ☺

      Poista
  2. Moi! Huomasin että teillä on aika pitkät jalustimet kun ratsastatte. Miksi ette lyhennä niitä vai onko se joku juttu että issikoilla mennään pidemmillä jalustimilla? Lisäks oon huomannu teiän ig tilistä että jätätte usein tehtävät kesken jos ei onnistu. Esim jos laukka ei nouse kentällä lähdette maastoon. Hevosen kanssa ei saisi koskaan antaa sen tahtoa läpi tuollaisissa asioissa. Jos laukka ei nouse kentällä vaikka pyydät ja lopetat yrittämisen miksi kuvittelet ettei poni opi siihen että kentällä ei tarvitse nostaa laukkaa.

    VastaaPoista
  3. Jalustimien pituudet on meidän valmentaja/tuntien pitäjä meille sanonut ja niillä on helpompi töltätä. Tiedostan myös itse sen, että luovutin yhdessä vaiheessa aina laukan suhteen jos ei noussut. Nykyään olen tajunnut itse myös, että luovutin liian helpolla ja nykyään (juuri tänään) yritän niin kauan, että onnistuu. -A

    VastaaPoista